17 Juli

Voor veel mensen een rustdag en voor vele een gewone werkdag. Voorbeelden te over, de zorg in de ziekenhuizen, de zorg op de wegen, de zorg voor onze passagiers, de zorg voor het verkeer, misdaden en ongelukken, de zorg van de boeren voor hun vee, de zorg van de kwekers voor hun bloemen of andere voedingsproducten, de zorg in de restaurants, de musea’s, de speeltuinen, de campings, de ijscoman, en de visser op het water, de zeeschepen, de vrachtwagenchauffeurs, de taxi. En zo kan ik nog wel een paar regels vol schrijven. Ik zal er best een hoop vergeten zijn. Allemaal mensen waar het een gewone werkdag voor is.

Het is een dag die begon met wat bewolking en waar de zon hevig aan het duwen was en met de namiddag eindelijk zijn zin kreeg om volop en fel te gaan schijnen. Waardoor het knap warm werd in de bus.

Het is rustig op de weg, vele zullen gekluisterd aan de buis zitten om naar de Tour de France te kijken.

Ik mocht vandaag het ‘buitengebied’ in, grijnzzzz. Dat wil zeggen, naar Apeldoorn en vanuit daar naar Arnhem. Het eerste stukje was zwaar, ik had afgelopen nacht slecht geslapen en zat duidelijk in een dip. Als ik dan een lange rit heb en bijna geen stops, dan krijg ik in ieder geval altijd last van mijn ogen. In Apeldoorn een goed sterk bakkie koffie genomen en zie…… De Cafeïne begon al snel te werken. Weg dip en met veel plezier en weer helemaal wakker reed ik richting Arnhem.
In Arnhem reed er een auto op de busbaan, waarvan de bestuurder niet meer wist hoe hij rijden moest en het was geen buitenlands kenteken. Ik heb dan altijd een beetje lol want zonder de Tomtom kom ik ook Arnhem niet uit, ik weet alleen de weg via de busbanen. Met de gewone auto in Arnhem bega ik dan ook wel eens stiekem een overtreding door even de busbaan op te rijden om weer in de goede richting te geraken.

Even terug komend over mijn dip, ik sprak een collega en ik weet dat meerdere dat ook zullen herkennen….. Als je na de late dienst een vroege moet draaien of een gebroken dienst, (vaak zit er maar 1 vrije dag tussen) dan valt het slapen van de nacht ervoor meestal ook erg tegen. Je slaapt gewoon niet en als je dan naar de wekker ligt te staren en ziet dat het 1 uur, 2 uur word en je moet er dan om 5 uur uit……. Nou ik kan je verzekeren dat dit heel veel energie kost en je tijdens je dienst echt wel een inzinking krijg.

Voor de lezers die geen chauffeur zijn, die zullen misschien hun wenkbrauwen fronsen, begrijpelijk …..het is gevaarlijk!

Daarom, voor al die chauffeurs een dikke pluim, ook lekker voor mijzelf! We doen het toch maar mooi en voor 99,99% zonder brokken.

Ik laat het hierbij voor vandaag. Ik ben de komende twee dagen vrij en wij zitten in Scheveningen om van het zonnetje te genieten. Dus a.s. woensdag ben ik er weer!

Geniet van het mooie prachtige warme weer, mijn man en ik gaan dat ook doen. En voor de 4daagselopers onder jullie, veel succes in Nijmegen, drinkt met dit warme weer voldoende maar niet te veel.

Doegiedoegie!!!!