Europa tour 3

Maandag 12 juni vertrokken we eerder dan gepland stond. De kids op ons oppasadres konden makkelijk voor zichzelf zorgen en zullen het best ook ‘lekker’ vinden om het rijk alleen te hebben.

We hebben afgelopen weekend een paar Friese vrienden opgezocht en er waren daarvan een paar niet thuis. Dat was jammer, maar dat komt dan een volgende keer wel weer. Op maandag voor we richting Lembruch gingen, waren we nog even in Heerenveen langs geweest om daar ons laatste Nederlands lieve vriendinnetje te bezoeken.

Rond de klok van 13.00 uur was het dan zover om onze Europatour officieel te gaan opstarten. We hebben de TomTom op tol/zand, snelwegen en pondjes vermijden gezet, en hierdoor kwamen we prachtige oude plaatsjes in Friesland en Drente tegen. Onderweg hebben we ook enkele stops gemaakt waar we toevallig best wel grote speel/toestel zandweide voorbij reden, dit i.v.m. onze detector hobby. Daar zijn we eerst even wat rond wezen snuffelen op deze plekken, om daarna vervolgens de detector ‘uit te gaan laten’. Het geluk was niet groots, maar zeker wel de moeite waard.

Onze eerste stop voor een bakkie koffie was in Hasselüne te Duitsland. We hadden 84 km gereden. Een echte camperplaats naast een hotel. Je ziet hier veel mooi houtsnijwerk voor het restaurant, dat hebben we dus op foto gezet. Er was geen strand, maar wel een klein speeltuintje, dus ook weinig gevonden. Om 18.00 uur waren we in Lembruch voor onze eerste stop voor de nacht. We zijn eerst het strand opgegaan en op verschillende plekken aan het water lopen zoeken. Er staat erg veel wind waardoor we de muntjes die we vonden erg makkelijk soms zo op konden pakken. Het totaal van de vondsten vielen erg tegen, dus we gingen weer snel door naar de volgende See. Hopend op beter weer en betere vondsten.

De tweede dag zijn we richting Rübenberge geweest. Hier was het alleen een plek om te surfen. Wel heel leuk om te zien.

De volgende plas/See was zeer druk, maar helaas we kregen geen toestemming om te zoeken van de eigenaar, dat was aan een ander gegund. Dit komt je vaak tegen, ook in Nederland gebeurt dit. Daarom gingen we weer verder. Op deze manier komen we toch wel eerder in Hongarije aan denken we zo, grijnzzz.

Inmiddels zijn we Hannover voorbij en rijden we richting de eerst volgende leuke camping waar we twee dagen bleven staan. Gewoon fff genieten, geen rijden, maar relaxen en fietsen. De camping is in Isenbüttel.

Rond de plaats Gifhorn, zagen we lang de weg tussen de bomen en weilanden vele campers staan, op elke zijpad die er maar was. Gniffel,… het bleken ‘dames van lichte zede’ te zijn. De meeste campers zouden bij ons niet eens meer door de keuring komen, zo aftands zagen ze eruit. Zelfs waren er enkele, die de rode lampjes op de zijkanten van de camper lekker lieten flikkeren. Ook op plekken waar vrachtauto’s stonden, stond natuurlijk zo’n auto om tegen betaling te kunnen vrijen. De vrouwen hadden vaak een zeer klein bh-tje aan en Tom was druk om er foto’s van te maken. En ik reed gewoon lekker door, ….lol!

Nu staan we lekker met een mooie zachte avond heerlijk op de camping. Lekker onder de douche, een klein wasje gedaan en het strand op s’morgens vroeg. Met de detector uiteraard. Ik ben het water ingegaan met mijn nieuwe 3 mm neopreen broek. En inderdaad, hier kan ik het uren mee uithouden! Alleen bleek het een privé terrein te zijn, dus ook hier mochten we niet zoeken, en werden we na een uur weggestuurd. Wederom pech gehad. We besloten niet s’avonds illegaal te gaan zoeken, maar gewoon door te gaan met rijden, richting Hongarije.

Waardoor we nu weer 250 km verder zijn, in Markkleeburg, op woensdag de 14de. Het was 13.30 uur, toen we op het strand stonden, maar niet op een camping! De gegevens klopte niet van het adres, waardoor we de camping niet konden vinden. Ondertussen was het zo warm geworden, dat we besloten de auto op een parkeerplaats te dumpen, (€1,50 voor 5 uurtjes te dokken), om lekker op het strand te gaan liggen. De kant en klare rugzak voor het strand in de fietstas, drinken erbij, wat kleingeld voor een ijsje en wij het strand op. Eerst met de fiets even het totale strand verkend. Tot onze verbazing lag bloot, topless en bikini/zwembroek totaal door elkaar heen op het strand. Dat was dus mooi boffen voor ons en al gauw lagen we heerlijk te zonnen. Het water was zelfs heel goed te doen! Tot 19.30 uur zijn we gebleven en met tegenzin weer hup naar de auto. Via de kampersite van NKC kwamen we toch achter de camping die we zochten. We bleken aan de verkeerde plas te staan. Er liggen hier een stuk of wat plassen bij elkaar.

De camping hier is niet groot, een twintig tal van alles door elkaar heen, campers, caravan, tentje. Het belangrijkste, er was plek voor ons en het is heel schoon. Simpel, heel stil en een km van het strand af. Met heel veel kleine en een paar grote strandjes, en……niet gepacht, dus geen domein, nu kunnen we ons hart ophalen. We blijven hier een paar dagen staan.

Tot zover ons derde verslag van de Europatour!

—————————————————————————————————————————————–

Wordt vriendjes van mijn Facebookpagina
Zoek mij onder de naam van: Celian Doegie Doegie Vd Zaan
en je krijgt een bericht als er een nieuw verhaal geplaatst is.