CarGlass

Na een heerlijke warme dag in Portbau, waar we leuke detector vondsten hebben gehad, waren we neergestreken op een mix parking in het plaatsje Sant Pere Pescador. Voor lezers die niet precies weten wat dit inhoud, leg ik het even uit. Dit betekend dat er gewone personen auto’s, caravans en campers mogen parkeren. En deze parkeerplaatsen kosten geen geld. Er is ook als je geluk heb, alleen een afvalcontainer. Hoewel we zeer weinig caravans tegen komen op deze parkeerplaatsen. Alleen op onze eerste reis van afgelopen zomer (in Italië) zagen we een groep zigeuners die samen met campers en caravans het land doorkruiste. En ooit een caravan die zonder auto geparkeerd stond.

Dit plaatsje is zeer rustig te noemen. We hebben in een leuk en prima restaurantje gegeten waar erg veel kunst aan de muur hing. Dit was aangebracht met cement. De kunstenaar heette Fracisco Poerto Baena. Een man die veel op had met het menselijk lichaam. Met name extreme afbeeldingen. Er stonden twee jaartallen bij 1821, vast zijn geboorte datum en 1977. Deze laatste kan nooit zijn overlijdensdata zijn want dan zou hij dik 156 zijn en dat kan niet.We waren al weer in de camper toen we dat verschil opmerkte. Misschien is dat de data dat al die kunstwerken op de muur gezet zijn en het restaurant geopend is geweest. Op het internet kan ik nl de naam nergens vinden, het zal dan wel een plaatselijke kunstenaar geweest zijn.

‘S avonds hebben we voor het eerst op onze reis een redelijke onweersbui gehad. Volgens het weerbericht een heftige, maar het viel allemaal reuze mee, tot een uur of twee ‘s nachts….. We hebben toen de boventent van de auto naar beneden gehaald en het dak gesloten. Daarna was het wel degelijk heftig! In de morgen was het een vieze vette natte kleizooi, mede daardoor waren blij dat we vertrokken. Maar voor we vertrokken moest ik het alarmnummer bellen van NKC voor de auto. Want wij hadden de dag ervoor een steentje op de ruit gekregen en er zat een beschadiging op het raam. Wat groter was als een punt van een kopspeld. Tom ontdekte de beschadiging. Ik wist niet of er hier in Spanje ook een CarGlass zou zitten, dus simpel even een belletje plegen. En ja hoor ook in Spanje heb je CarGlass. Na de autogegevens doorgegeven te hebben aan de centrale, zijn we drie kwartier later gebeld door een vrouw die gelukkig heel goed Engels sprak. Morgen hebben we een afspraak om 13.00 uur in Palafrugel, 10 km hier vandaan.

De dag dat we vertrokken zijn we naar Palamos gegaan waar een prachtige etage camperplaats is. Er zijn vier verdiepingen en de hele grote campers hebben erg veel moeite om boven te komen, zo stijl is het. Maar onze villa heeft er net zo goed problemen mee hoor. Ondanks dat staan wij bovenop, met prachtig uitzicht op zee en de heuvels. Het is hier erg netjes, er staat zelfs een wasmachine. Daar moet een speciaal muntje in en douchen kost een euro. Vandaag, vrijdag om 12.30 uur stonden we bij CarGlass op de stoep, waarvan 1 persoon zeer goed Engels sprak. We zijn netjes geholpen en met een half uur was het gefikst. De jongeman vond het leuk om op de foto te gaan en ik heb hem mijn kaartje gegeven, dat als hij dat wilt, hij zichzelf kan bewonderen in mijn verslag.

We waren al ‘s morgens vroeg de richting van Palafrugel opgegaan om daar aan de kust ook even te lopen, nadat wij ons hadden verzekerd dat we op het goede adres waren. Het gebeurt ons nog wel eens dat we niet op het juiste adres staan, ……grijnzzzzz

Op het kleine strandje hebben we weer onze standplaats voor een dag uit het zand gevist, :)). Voorlopig hebben we nu na anderhalve dag regen een prachtige zonnige dag. (Vrijdag). Van een vriendin kreeg ik een appje of wij al natte voeten hadden gekregen, want in de omgeving Barcelona waren overstromingen en omgewaaide bomen. Wij zitten nu ongeveer zo’n 50/60 km van Barcelona vandaan, dit verklaart dus ook de regenbuien van gisteren hier.

Vanmiddag heb ik een mooie ring gevonden, waarschijnlijk witgoud. Alleen het merkje kon ik aan de binnenkant niet vinden, dus ik twijfel een beetje. Hij is mooier dan metaal/aluminium wat blinkt, en het lijkt of het randje geelgoud is. Maar goed, dit zijn leuke vondsten.

Het toeval, ook al bestaat er geen toeval zeg ik altijd, naast ons staat ook een bus camper, groter dan die van ons. Daar zitten twee jonge mensen in. En zij lopen ook met de detector. Ik vroeg of ze het leuk vonden om samen op te trekken met het zoeken. Hij vond het wel wat, zij heb ik de indruk niet zo.

We merken het wel. Ik ga in ieder geval morgenochtend vroeg het water in, dan is het eb. Het strand is leeg, dat weten we nu zeker.

Dit was het weer voor vandaag, tot de volgende keer,