De Bruiloft

Zoals ik hoopte kwam de uitbater, tevens de chauffeur van de Bentley die het bruidspaar rijdt, donderdagavond naar ons toe. En vroeg of we even meegingen om het rondje te gaan rijden wat ik vrijdag met de oldtimer moet gaan rijden. Dat is heel prettig. En zo gingen we op stap met z’n drieën, want Tom ging natuurlijk ook mee. Er zaten twee wat nauwe doorgangen, bij het huis waar we het bruidspaar en gasten oppikken, en bij de Viersprong waar het  feest gehouden wordt. Bij deze laatste moest ik de bus keren op een parkeerplaats. Als er teveel auto’s zouden staan zou het vele male voor en achteruit rijden worden. Dan zullen mijn armspieren weer even mogen overwerken. Ik heb er zin in.

Op vrijdagochtend gaan we de bus en de Bentley halen, die zetten we op de parkeerplaats bij de campers waar we staan. En hier vandaan gaan we rijden. Uiteraard zal de wagen voor het bruidspaar eerder vertrekken, want er moeten foto’s genomen worden. Tom en ik gaan hier in de ochtend even lekker naar het zwembad. Schoon weken en lekker even ontspannen, grijnzzz

Zoals in bijna heel Nederland waait het behoorlijk hard, zo ook hier in Poeldijk. Wij hebben het dak naar beneden gehaald, zodat de wind geen vat heeft op de tent en wij rustig kunnen gaan slapen. Geen herrie van het dak wat staat te schudden van de westerwind.

Er is dit weekend, drie dagen lang, ook een bloemencorso over het water heen. Het is te hopen dat de wind zal afnemen, anders zullen er veel bloemstukken overwaaien denk ik. Er worden deze dagen ongeveer 270 duizend bezoekers verwacht. We zien al verschillende boten prachtig versierd langs de steigers klaar liggen. Het doet me een beetje terug denken aan de Aalsmeerse bloemen corso, die ik vaak heb kunnen bewonderen. Ook daar werd later een bloemencorso over het water georganiseerd, maar dan s’avonds, met verlichting erbij. Dat was een prachtig gezicht. Of dat nog zo is weet ik niet, want ik woon er al jaren niet meer.

Poeldijk is trouwens een creatieve gemeente. Je vind die leuke stenen canapés van mozaïek. In Wageningen staat ook zo’n canapé, op het busstation. Ook gewone houten banken zijn hier beschilderd, met dan ook weer iets extra’s. Zoals mozaïek op de trottoirtegels voor de bank. Het zou kunnen dienen voor een hinkelspel.

Vrijdagochtend, om even na tienen hebben we de bus en de Bentley opgehaald. Hij startte meteen en reed als een zonnetje. Ook bij de voorbij schietende autobestuurders op de rijbaan zag je meteen een zonnetje op hun gezicht verschijnen…….glimlach!

Nu staan ze beide op het terrein van de camperplaats en natuurlijk de gasten die nog ‘thuis’ in de camper waren kwamen meteen met een fototoestel aandraven. Daar ook hier de camperaars ‘grijs’ zijn, kwamen verhalen uit vroegere tijden  meteen naar boven.

Inmiddels had ik dit met foto en al op het Facebook gezet en heeft iedereen die dit leuk vond er al van kunnen genieten.

Nu terug naar de opdracht die ik in al mijn spontaniteit had aangeboden.

De bus had ik na ons bezoek aan het zwembad even gestart……

Voor de zekerheid……..

Hij deed het dus niet……..

We zijn ruim twintig minuten bezig geweest om hem aan de praat te krijgen en gelukkig lukte het dus. Inmiddels was ik weer rijp voor een douche, …..grijnzzz

We hadden nu nog precies een half uur en 10 minuten over. Voor mijzelf dus maar 10 minuten de tijd voor we zouden vetrekken.

Dus…………

Bus laten lopen, voor geen prijs wilde ik de motor uitzetten!!!!

Gauw even het washandje weer gebruikt, me netjes opgemaakt , omgekleed, adem gehaald…… dat was wel nodig……

De TomTom ingesteld en rijden met die hap!!

Onze TomTom staat op kortste en snelste route……

Dat heb ik geweten……

Ik heb een Seaside gekregen dwars door het dorpje De Lier, dwars door een woonwijk met hele nauwe straatjes, moeten keren omdat er eentje doodlopend was……, dank je wel TomTom. Puffffff.

Maar het ging allemaal goed en we waren precies op tijd bij het adres waar we moesten zijn. De gasten stonden verbaasd te kijken wat er aan kwam zetten en meteen ging er veel tijd in foto’s maken zitten. Totdat ik mijn Tom maar vroeg hij ze naar binnen wilde lozen. De mensen vonden het geweldig! Al gauw had ik één van de gasten die het leuk vond om mij de weg te wijzen, wat ik natuurlijk direct aannam. Of ik de hoorn van de bus wilde laten horen, …..natuurlijk …..wilde ik dat!!!

Het was gezellig in mijn ‘ouwe bussie’! En ik genoot zelf ook volop!

Het enige wat ik erg mistte was de airco! Kanonnen was was het heet met die zon op de bus. Op de dijk richting het feestelijk gebeuren waar ook uiteindelijk de trouwgelofte werd afgelegd en het feest was, stond erg veel wind. Maar goed dat een stuur in zit, gniffel!!

We waren op tijd en na ons kwam het bruidspaar keurig aangereden met de Bentley. De foto’s zullen genoeg weergeven hoe het was. Een prachtige bruid en een zwaaiende bruidegom.

Daarna zijn we weer weggereden naar de garagehal waar de Oldtimers weer gestald worden, wachtend op het volgende feest.

Het was een leuke onderbreking van ons weekje aan zee. Morgen nog genieten van het watercorso en dan weer naar huis.

Dank jullie wel voor al die leuke reacties die Tom en ik inmiddels al gekregen hebben. We hopen dat jullie ook van het verslag hebben genoten en niet alleen van de foto’s………gniffel!!